Monday, January 24, 2011

gemilang


tersentap tgk cerita nie dr mula lagi
cerita nie pasti akn ku tonton
dalam apa juga keadaan
tp pn sampai bergdo2 dgn my lil bro
sbb dia ckp ta best
sekali mak sounddd
terdiam ko dikkk..
hahahhaa..

Every Monday
9 pm
tv 3

cermin kereta ku! RETAK SERIBU!

22 . 01. 2011
sumpah aku F*** lori tu
otw for kenduri cukur jambul d sekincan
menjadi 1 kenangan yang paling sesak nafas aku d buatnya
actully i ambk line sebelah kanan
tuk ptg lori tu lgpn lori tu jauh lg
tah mcm mana btu dr lori tu jatuh kne kereta
pap.... i ckp mak!!! i da gelabah& mengigil2 da kaki
ohh time tu i da jerit2 da.. nsb ta de kereta dkt line kiri.
if ta cnfm2 xsiden!
time tu sedih sgt
br 2 last week tayar pecah & now cermin lak
then my mum call pak usu mtk tlg
then ada polis peronda lalu n berhenti tanya
ohh time tu air mata je da meleleh
segan i
*
*
*
*
*
after few minute br pak usu, mak usu& nazirul dtg
usss lega rasanya
trs ata balik rmh
nsb abah cool je tkt gak dia marah n whatever

*
*
*
*
*
see the picture okey
*
*
*
*
*
*
*
*

retak seribu

cermin nie after d buka kne ketuk2 br blh
dkt 2jam gak tgu dkt bengkel sepupu nie

Saturday, January 22, 2011

khurafat

memandangkan da lama ta tgk movie
so aku pun ckp dgn si dia tgk movie je la
pap rm15 1person!
terkejut maksss
yea la last tgk movie ta silap bln 10 last year.
hehehehe.

cerita nie mmg best
i sampai tutup2 mulut sbb tkt mejerit
then mmg terbaek sbb lupe bwk shawl.
hukhukhuk.
okey bye

Wednesday, January 12, 2011

lots of love

noh hujan@justin bieber
adam mcm cina la
alya dgn gaya muncung dio

puteri yang pemalu
ratu menjerit
alya with 3 doll botak
sian ta ada rambut
bf & gf
bf&gf
part 2

mari belajar

Simpulan bahasa adalah bentuk peribahasa yang paling mudah.
Biasanya simpulan bahasa terdiri daripada dua patah kata yang membawa maksud yang tepat dan padat.
Senarai simpulan bahasa beserta dengan maksudnya adalah seperti yang berikut:

Simpulan Bahasa
Maksudnya
ada anginberkelakuan luar biasa pada sesuatu ketika
ada hati

mempunyai keinginan yang melebihi kemampuan untuk melakukan atau memiliki sesuatu

air mukarupa atau wajah seseorang
ajak-ajak ayamtidak bersungguh-sungguh semasa mempelawa seseorang
ada bakatmempunyai tokoh atau perwatakan
alas perut

makanan yang dimakan untuk sementara waktu sebelum memakan makanan yang mengenyangkan

anak angkatanak orang lain yang dipelihara sebagai anak sendiri
anak bapaanak yang disayangi oleh bapa
anak buahorang yang di bawah jagaan seorang ketua atau anak saudara
anak emasanak yang disayangi oleh ibu bapa atau ketuanya
angkat kakimeninggalkan sesuatu tempat kerana sesuatu sebab
atas anginnegara-negara di sebelah barat
atas pagartidak menyebelahi mana-mana pihak
ayam tambatanorang yang menjadi harapan dalam sesuatu pertandingan
bahasa pasarbahasa Malaysia yang tidak betul tatabahasanya
banyak mulutorang yang banyak bercakap
batu apiorang yang suka menghasut
batu loncatan

sesuatu yang dijadikan alat untuk mendapatkan sesuatu yang dihajati

bau-bau bacangtali persaudaraan yang jauh
bawah anginnegara-negara di sebelah timur
bekas tanganhasil kerja tangan seseorang
beralih akalberubah fikiran atau pendapat
beralih anginpergi ke sesuatu tempat untuk berehat
berat hatienggan; malas
berat mulutpendiam atau tidak suka bercakap banyak
berat tulangorang yang malas bekerja
berat sebelahtidak berlaku adil
berbelah bagisukar untuk membuat keputusan
berhati batudegil dan sukar menerima nasihat
berhutang budipatut membalas kebaikan seseorang dengan kebaikan juga
bermuka duatidak jujur
bertikam lidahbertengkar; berdebat
besar hatibergembira atau berbangga akan sesuatu
besar kepaladegil; sukar menerima pandangan orang lain
buah hatiorang yang dikasihi atau dipuja
buah mulutsesuatu yang menjadi perbualan orang ramai
bush tanganhadiah yang dibawa ketika melawat seseorang
bulat hat!bersungguh-sungguh ketika membuat sesuatu; sudah nekad
buruk sikumengambil balik sesuatu yang telah diberikan kepada orang lain
buta hatitidak dapat menerima pengajaran; zalim; kejam
cahaya mataanak
cakar ayamtulisan yang buruk
campur tanganturut serta atau mencampuri urusan orang lain
cari jalanberusaha atau berikhtiar melakukan sesuatu
epat tangansuka mencuri
dalam tangansudah pasti akan diperoleh
darah daginganak kandung
durian runtuhkeuntungan yang diperoleh dengan tidak disangka-sangka
gaji buta

mendapat gaji tanpa perlu bersusah payah atau bekerja bersungguh-sungguh

gelap mata

hilang pertimbangan kerana terpengaruh oleh wang atau harta

harga dirimaruah atau kehormatan seseorang
harga matiharga tetap yang tidak dapat ditawar lagi
hati batudegil atau keras hati
hidung tinggisombong atau tinggi diri
hilang akal

tidak tahu apa-apa yang perlu dibuat; hilang pertimbangan diri

ikat perutmenahan lapar kerana berjimat
iri hatimenyimpan perasaan dengki atau cemburu
isi hatiperasaan dalam hati
jalan buntutidak ada jalan penyelesaian
kacang hantuorang yang jahat dan suka mengganggu orang lain
kaki ayamtidak berkasut atau berselipar
kaki bangkutidak berkebolehan bermain bola
kaki botolsuka minum minuman keras
kecil hatiberasa tersinggung atau merajuk
kepala anginperangai yang tidak menentu
kepala batudegil dan tidak mendengar nasihat
kera sumbangorang yang tidak suka bergaul dengan orang lain
khabar anginberita yang belum tentu benarnya
langkah kananbernasib baik
langkah seribucepat-cepat lari kerana ketakutan
lidah bercabangkata-kata yang tidak dapat dipercayai
lipas kudungcepat membuat kerja
lintah darat

mengambil keuntungan berlebihan atas pinjaman yang diberikan

makan anginbersiar-siar untuk berehat
makan suapmenerima rasuah
malu-malu kucingberpura-Aura malu di hadapan orang
mandi peluhbekerja kuat
mati katakmati dengan sia-sia
membabi butamelakukan sesuatu tanpa berfikir
membawa diritahu menjaga diri
membuka jalanmemberi laluan kepada orang lain
membuka tembelangmenceritakan keburukan seseorang kepada orang lain
memeras otakterlalu kuat berfikir atau belajar
menarik diritidak turut serta; meletak jawatan
mencari jalanberusaha untuk melakukan sesuatu
mencuci matagembira memperhatikan sesuatu yang indah
mencuit hatilucu; menggelikan hati
mengabui matacuba memperdaya; menipu
mengadu domba

memperlagakan seseorang untuk memecahbelahkan persahabatan dan sebagainya

mengambil anginbersiar-siar untuk berehat
mengambil beratmemberi sepenuh perhatian
mengambil hatidapat memikat atau mempengaruhi
mengasah bakatlatihan untuk mengembangkan bakat
muka temboktidak berasa malu
mulut muraikuat bercakap atau berbuat bising
mulut tempayantidak dapat menyimpan rahsia
murah hatisuka bederma; tidak kedekut
naik anginterlalu marah
nyawa-nyawa ikanhampir-hampir mati
orang atasanorang yang berpangkat tinggi
otak cairpintar atau bijak
otak keringkurang siuman
otak udangbebal atau bodoh
paku belandabarangan yang tetap harganya
panas hatimeradang atau marah
panjang tangansuka mencuri
pasang telingamendengar dengan teliti
pekak badakkurang jelas pendengarannya; tidak dapat mendengar bunyi yang kuat
pembasuh mulutmakanan atau minuman yang dihidangkan selepas makan nasi
perang mulutpertengkaran
pilih kasihmemberi layanan yang lebih kepada orang yang disukai
pisau cukurperempuan yang suka menghabiskan harta benda lelaki
puteri lilintidak tahan terkena panas matahari
putih hatiikhlas; jujur
putih matamengalami kekecewaan
rabun ayampenglihatan yang kurang jelas
rambang matasukar membuat pilihan
ringan tangansuka membuat kerja: menolong orang
sampai hatitergamak melakukan sesuatu kerja
serkap jarangmembuat tuduhan secara agak-agak atau tanpa usul periksa
tangan terbukamenyambut sesuatu dengan senang hati
tangkai jeringorang yang kedekut
tawar hatitidak mempunyai minat lagi
tebal mukatidak tahu malu
telinga kualitahan hati menerima kemarahan
telinga lintahtajam pendengaran
telinga nipiscepat marah atau meradang
terang hatimudah memahami sesuatu
tidur-tidur ayamtidur yang tidak nyenyak
tin kosongbercakap besar tanpa ilmu
titik peluhhasil usaha yang bersungguh-sungguh

saya hanya mahu tahu maksud
KECIK HATI SAHAJA YEA
bye

cinta

BELAJAR menerima, kemudian menyintai orang lain adalah suatu proses sepanjang kehidupan. Apa-apa saja dalam hidup ini perlu belajar – sebab itu ilmu penting dalam hidup dan kehidupan. Mungkin ramai orang menganggap belajar dan ilmu itu sebagai sesuatu yang khusus sahaja. Namun sebenarnnya, kita boleh belajar apa saja yang ada di sekeliling kita. Proses belajar secara alami, yang bukan teori semata adalah sesuatu yang lebih baik kesannya dalam kehidupan.

Cinta kasih sayang; mungkin ramai menganggap ia sebagai sesuatu yang harus ‘diserahkan’ begitu saja kepada takdir menentukan. Cinta harus dipelajari, kasih harus disemai, sayang bukan boleh datang melayang-layang. Pembelajaran tentang cinta kasih sayang tak akan pernah habisnya. Kita lahir atas dasar cinta kasih sayang – cinta Maha Pencipta, hasil kasih sayang kedua ibu bapa.

Menerima orang lain seadanya salah satu cabang mengikat cinta agar sentiasa rapat dengan diri kita. Memang cinta tak boleh dipaksa-paksa, tapi kadang-kala kita harus redha dengan ‘pilihan’ yang ada di depan mata.

Memenuhi impian dengan si dia pujaan yang sering datang dalam khayalan dan bayangan, mungkin tak akan menjadi kenyataan. Apa yang kita inginkan tak semua akan terpenuhi – kita harus menjalani dugaan agar kita dapat belajar lebih banyak lagi.

Tak apalah, jangan bimbang… proses cinta pasti akan berlaku pada setiap kita. Cuma mungkin masanya belum tiba. Selamat bercinta dan bercintalah dengan benar, moga bahagia.

Tuesday, January 11, 2011

with dafi
LOL Company Launching

01.01.2011

safirul&sophia


the weeding planer
ben firdaus & anuar haikal
from


hj abdul hamid's family
we love you
from left ; alang , kak ita, mak usu , kak shila& me
reception at puchong

degan sepupu family belah nenek kot
haji abdul hamid's family
the weeding planner just search
my lovely cousin weeding

happy birthday to my friend

11.1.11
the best date

nurul asilah ibrahmi
happy birthday nenek ku asilah

junior
keira
happy birthday dik..

Monday, January 10, 2011

Heartbreak Quotes and Sayings…

  • She’s smiling… but she doesn’t mean it. She misses how they use to be… she misses how it was so real how they cared for each other without end but most of all, she misses him always being there and telling her everything will be okay because she need’s that now, more then ever. She’s sick of feeling like something’s missing.

  • And these break up songs Are making sense again And I really wish they didn’t.
  • For him I’d smile when he’s happy kiss him when he’s sad… try to be the perfect girl and calm him when he’s mad hold his hand to make him strong and say he’s right when I know he’s wrong.
  • Just let me ask you something…if I happen to walk out of this room right now and never come back, and just forget everything and leave it all behind would you be okay with that? Because I have 5 steps til I close this door and you have
  • My heart was taken by you… broken by you… and now it is in pieces because of you.
  • I think its time I let you go… and that is hard to do because part of me will be inlove with you for the rest of my life.
  • You never know what you have until you lose it, and once you lose it, you can never get it back.
  • You’re the one who broke my heart, you’re the reason my world fell apart, you’re the one who made me cry, yet I’m still in love with you and I don’t know why.
  • A million words would not bring you back, I know because I’ve tried, neither would a million tears, I know I’ve cried.
  • Wanting him is hard to forget, loving him is hard to regret, losing him is hard to accept, but even with all the hurt I’ve felt, letting go is the most painful yet.
  • You hurt me more then I deserve, how can you be so cruel? I love you more then you deserve, why am I such a fool?
  • Time and time again, I forgave you. I’ve forgiven you for things that I swore to myself I’d never forgive someone for… and here you are, still hurting me, and I
  • menghilangkan rasa sedih


    Memang jika kita mengalami putus cinta itu akan membuat kita sedih, dan untuk memulihkan rasa sedih dan sakit yang dirasakan bisa saja menjadi lebih lama, akan tetapi jika jalinan cinta yang terus berjalan buruk atau tidak cocok maka berpisah adalah jalan terbaik. Dengan kata lain, semakin buruk hubungan ini, maka semakin sulit untuk bergerak.

    Agar Anda tak berada dalam situasi seperti ini, Anda perlu tahu bagaimana untuk mengatasi pahitnya putus cinta.

    Berikut Blog Info sedikit memberikan tips menyembuhkan rasa sedih jika Anda sedang putus cinta

    1. Dapatkan dukungan dari keluarga dan teman

    Meskipun biasanya pada saat-saat seperti ini, Anda lebih senang atau membutuhkan waktu untuk sendiri tetapi tidak ada salahnya Anda berada dekat dengan orang-orang yang peduli dan menyayangi Anda seperti keluarga ataupun teman-teman akrab. Menghabiskan waktu bersama keluarga dan teman bisa akan membantu untuk kembali membangkitkan semangat dan harga diri serta rasa percaya diri Anda. Biasanya hubungan buruk menghancurkan semua ini. Dan Anda membutuhkan bantuan untuk kembali memperbaiki hal ini.

    2. Coba kembali kenali diri sendiri

    Ini mungkin membutuhkan waktu yang cukup lama di mana Anda bisa melakukannya. Anda harus melihat kesalahan yang Anda lakukan dan itu terlepas dari kesalahan yang dibuat orang lain. Anda butuh meluangkan waktu untuk lebih mengenal diri Anda sendiri. Lagipula, setiap orang yang menjadi bagian dari kehidupan Anda pasti akan mengalami perubahan. Dan itu harus Anda ketahui bahwa hubungan juga telah berubah dan Anda harus bergerak maju sehingga perubahan tidak akan mengejutkan Anda ataupun orang lain ketika Anda memulai suatu hubungan baru.

    3. Ubah sikap Anda dalam mengatasi putus cinta.

    Setelah membuat keputusan untuk mengakhiri hubungan, Anda harus bisa menanganinya sampai bisa kembali menjalin hubungan baru. Hindari untuk menyakiti diri sendiri dan membawa kenangan masa lalu dengan mantan pacar Anda. Hilangkan semua yang berhubungan dengan mantan, hapus foto, surat-surat cinta agar tak membuat Anda ingat lagi dengan masa lalu. Dan yang terpenting adalah Anda harus mengingat bahwa ini adalah awal untuk memulai kehidupan baru.


    tanda2 putus cinta

    Ketika Awal berpacaran hubungan akan selalu mesra, dunia seperti milik berdua. Akan tetapi setelah beberapa waktu berjalan hubungan akan terasa tidak bergairah seperti dulu.

    Coba pertimbangkan tanda-tanda di bawah ini. Umumnya, bila si dia memiliki 2 dari 3 sikap seperti ini, tandanya Anda harus siap menghadapi kenyataan.

    Dia menjauh dan tertutup

    Jika selama ini pacar Anda selalu penuh perhatian dan kasih, sekarang dia sama sekali berubah. Tidak peduli dengan Anda. Cobalah untuk tetap berkomunikasi dan cari akar masalahya. Bila tidak ada solusi dan dia tetap menjaga jarak atau bahkan makin tertutup, ini tanda hubungan segera berakhir.

    Anda bukan prioritas bagi dia


    Masih normal bila dia terkadang lebih mendahulukan pekerjaannya dibanding mengantarkan Anda pergi ke salon di akhir pekan. Tetapi jika dia sudah tidak tertarik untuk menemui Anda, bisa jadi ada ini tanda hubungan tidak lagi bergairah.

    Punya kesibukan masing-masing secara terpisah tidak buruk untuk sebuah hubungan. Tetapi, bila tidak lagi tertarik untuk menghabiskan waktu bersama, ini bisa jadi pertanyaan. Coba evaluasi hubungan dengan si dia.

    Dia moody

    Kebanyakan orang terkadang suka berubah-ubah sikap. Tetapi, bila dia selalu rewel setiap kali bertemu dan tidak dapat memberi alasan masuk akal atas perilakunya, ini bisa jadi tanda dia ingin putus, tetapi dia tidak yakin bagaimana memberitahu Anda




    i♥you adira !



    you mmg super b
    anyway congrats sbb dpt masuk ke final AJL25
    even ta menang .
    tapi lagu you , suara you mmg super b

    Wednesday, January 5, 2011

    just the way you are

    Oh her eyes, her eyes
    Make the stars look like they're not shining
    Her hair, her hair
    Falls perfectly without her trying
    She's so beautiful
    And I tell her every day
    Yeah I know, I know
    When I compliment her
    She wont believe me
    And its so, its so
    Sad to think she don't see what I see
    But every time she asks me do I look okay
    I say
    When I see your face
    There's not a thing that I would change
    Cause you're amazing
    Just the way you are
    And when you smile,
    The whole world stops and stares for awhile
    Cause girl you're amazing
    Just the way you are
    Her nails, her nails
    I could kiss them all day if she'd let me
    Her laugh, her laugh
    She hates but I think its so sexy
    She's so beautiful
    Bruno Mars Just The Way You Are lyrics found on http://www.directlyrics.com/bruno-mars-just-the-way-you-are-lyrics.html
    And I tell her every day
    Oh you know, you know you know
    Id never ask you to change
    If perfect is what you're searching for
    Then just stay the same
    So don't even bother asking
    If you look okay
    You know I say
    When I see your face
    There's not a thing that I would change
    Cause you're amazing
    Just the way you are
    And when you smile,
    The whole world stops and stares for awhile
    Cause girl you're amazing
    Just the way you are
    The way you are
    The way you are
    Girl you're amazing
    Just the way you are
    When I see your face
    There's not a thing that I would change
    Cause you're amazing
    Just the way you are
    And when you smile,
    The whole world stops and stares for awhile
    Cause girl you're amazing
    Just the way you are

    bercinta sampai ke syurga






    ada sesiapa nak tolong belikan buku nie utk saya tak?

    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

    Slot Lestary Hani

    adakah seorg kekasih@sahabat akan mengambil berat pada kita seperti irfan lakukan kepada hani?

    i like this story

    Ummu Hani (Nur Fathia) ialah seorang pelajar Tingkatan Lima yang riang dan cemerlang dalam akademik dan kokurikulum. Hani menyimpan cita-cita untuk menyambung pelajaran di luar negara dan mahu menjadi seorang pensyarah.

    Irfan (Ryzal Jaafar) pula seorang pelajar baru yang berpindah ke sekolah Hani selepas ayahnya, Dr. Adib ditugaskan ke sebuah hospital di Kuala Lumpur. Irfan menjadi seorang yang pendiam dan gemar menyepikan diri selepas kematian abangnya akibat leukimia.

    Kawan baik Hani, Aliah (Siti Fathiyah) dan Jalilah cuba mendampingi Irfan tetapi hanya mendapat layanan dingin. Hani mendapat tahu Irfan gemar membaca maka dia mula membaca novel kegemarannya bagi menarik perhatiannya.

    Sikap optimis Hani telah mempengaruhi Irfan, dia telah berubah menjadi seorang yang lebih aktif. Hubungan mereka juga menjadi rapat dan Hani mula menyimpan perasaan terhadap Irfan secara diam-diam. Hani yang selalu mengalami sakit kepala dan pening telah disahkan mempunyai ketumbuhan dalam otaknya sebelum menghadapi peperiksaaan SPM. Lebih menyedihkan, dia akan menjadi buta selepas menjalani pembedahan otak bagi menyelamatkan nyawanya.

    Hani tidak dapat menerima hakikat bahawa dia akan menjadi buta pada usia 17 tahun. Baginya, berita tersebut umpama hukuman mati bagi mengejar cita-cita dan cintanya. Emosi Ummu Hani tertekan selepas menjadi orang buta. Mariam (Rozita Che Wan) dan Mokhtar (Esma Daniel) sekeluarga sering memberi motivasi dan kata-kata semangat kepada Ummu Hani.

    Dr. Adib tidak mahu Irfan mengabaikan pelajarannya hanya kerana terlalu ambil berat terhadap Ummu Hani. Dr Adib dan Shafinaz merancang Aliah mendekati Irfan. Selepas keputusan SPM diumumkan, Irfan dan Aliah berjaya melanjutkan pelajarannya dalam bidang perubatan di luar negara. Akhirnya, Irfan dan Aliah telah berkahwin dan kedua-duanya berjaya menjadi doktor.

    Selepas tujuh tahun, Ummu Hani masih menunggu kepulangan Irfan kerana dia dirahsiakan tentang hubungan Irfan dan Aliah selama ini. Ummu Hani telah mendaftarkan diri di Pusat Latihan Orang Buta dan sedang membantu merealisasikan projek Quran Braille. Takdir telah menemukan Ummu Hani dengan cinta pertamanya, Irfan namun dapatkah Ummu Hani menerima hakikat bahawa kawan baiknya, Aliah telah menjadi suri hati Irfan?

    Sunday, January 2, 2011

    launching "LOL&Birthday dafi"




    congrats utk pasukan malaysia

    29/12/2010
    tercipat sejarah "Pasukan Malaysia"
    menang piala "AFF Suzuki"
    tapi paling best masa first2 dowg main dkt bukit jalil tu mmg terbaek la.
    kejap je da 3-0.
    actually ta sia2 juga la kan my bf terkejar2 dr melaka utk pergi ke bukit jalil tu

    to khairul fahmi
    thanks sbb selamatkan pasuka malaysia
    mmg terbaek

    to Safee Sali
    thanks sbb byk masukkan gol.

    anyway congrats 4 K.Rajagobal


    Al-Fatihah

    for family Faizal yusof..
    smlm tgh busy2 dgn weeding cousin tertbe ada bbm masuk & bg th faizal yusuf meningal..
    time tu mmg terkejut sgt2.... sbb dia muda lg..

    sama2 la kte mendoakan agar roh beliau d tempatkn di kalangan org yg beriman.
    takziah buat siti nordiana(ex-wifi)&isterinya.
    amin.. :(